1. Allmänna villkor
ScandChoco tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.
2. Beställning
Beställning av ScandChocos produkter kan göras via www.scandchoco.se eller email. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Om kund inte mottagit en bekräftelse inom 24 timmar ber vi dig höra av dig till oss.
Beställning är bindande från ScandChocos sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.
ScandChoco förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.
Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta Scandchoco och avboka den.
3. Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 6% på böcker, 12% på livsmedel och 25% på övriga produkter, och anges i svenska kronor. ScandChoco reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt tillkommer med 99 kr (inkl moms) på order under 299kr för privatpersoner. När du handlar som återförsäljare är den fraktfria gränsen 4800kr. Mellan 0-2400kr är frakten 200kr och mellan 2400-4800kr är fraktkostnaden 100kr.
4. Betalning
Vi använder oss av Klarna Checkout
Vi samarbetar med Klarna AB och deras tjänst Klarna checkout. Genom denna tjänst kan du betala direkt, med faktura eller delbetala. För att få handla mot faktura måste du vara minst 18 år.
5. Leveranstid
Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kund. ScandChoco kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen. För återförsäljare skickar vi din order i regel dagen efter lagd beställning. Vid avvikelser i beställningen kontaktas kund.
6. Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.
Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. ScandChoco förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.
7. Fraktvillkor
Avgift för frakt tillkommer med 99kr (inkl moms) på order under 299 kr. Om din beställning är över 299 kr är frakten fri.
Vi använder oss av DHL Service Point vid leverans till privatpersoner. Du får ett email som bekräftar när din order lämnar ScandChoco och sedan ytterligare ett email eller sms som bekräftar när och hos vilket Service Point ombud du kan hämta ut ditt paket.
8. Garanti
Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt, kontakta oss gärna.
9. Öppet Köp/Ångerrätt
ScandChoco tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemballaget. ScandChoco förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.
Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.
10. Reklamation
ScandChoco tillämpar Konsumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i såfall en reklamation till DHL direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till ScandChoco och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till order@scandchoco.se för att informera om reklamationen.
11. Outlösta paket
Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket, får du betala kostnaderna för frakten och returnering av paketet. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.
12. Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för emailadresser.
13. Reservation
ScandChoco reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.
14. Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.